Nahoru

Menu klienta

videa ve znakovém jazyce:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vážení klienti,

připravili jsme pro Vás na Tiché lince tyto změny:

a) možnost změny již zadaného požadavku

Pokud máte založený požadavek s rezervací na nějaký určitý den, uloží se Vám tento požadavek do kolonky „nevyřízené požadavky“. Vy můžete poté tento požadavek změnit, případně smazat (viz obrázek).

a

b) možnost ukládat si kontakty, zobrazit si své kontakty

Ve svém menu si můžete ukládat kontakty a čísla, na která často voláte.

b

c) možnost uložení šablony požadavku

Pokud vytváříte na Tiché lince často ten stejný požadavek (voláte často na stejné číslo, vytváříte stejný typ požadavku),  můžete si pro tento požadavek vytvořit šablonu.

Tu si vytvoříte při zadávání požadavku (viz obrázek).

c

Vytvořenou šablonu pak najdete ve svém menu. Když budete chtít založit požadavek se zvolenou šablonou, kliknete na „Požadavek“ a už se dostanete na obvyklou stránku, kde zadáváte požadavky. Danou šablonu můžete kdykoliv smazat.

c2

d) historie požadavků

Když kliknete nahoře na své jméno, budete mít možnost zobrazit historii svých požadavků na Tiché lince. Pokud v této historii kliknete na „chat“, zobrazí se Vám vše, co jste si během požadavku s operátorem psali.

d

d2

Věříme, že se Vám teď bude s aplikací lépe pracovat.

Děkujeme, Váš tým Tiché linky

 

Test internetového připojení

video ve znakovém jazyce:

Vážení klienti,

Novinkou v aplikaci je test internetového připojení. Když zadáte požadavek, tak před tím, než se založí, se Vám otestuje internetové připojení (viz obrázek č.1). V případě, že potřebujete využít pohotovost, k testu nedojde.

1

Test trvá asi 15 sekund, ale hodně záleží na tom, jaký internet máte, čím slabší internet, tím test trvá déle.

V případě, že linka vyhodnotí, že máte slabý internet, vyskočí Vám okénko (obrázek 2) a Tichá linka Vám nabídne, jestli chcete test opakovat, přesto požadavek založit, nebo ho zavřít.

2

Pokud je Váš internet v pořádku, požadavek se založí.

Vás tým Tiché linky

Chyba Skype

Vážení klienti online tlumočení Tichého světa.

V programu Skype se objevila chyba, která způsobuje to, že někdy vypadá zapnutý Skype (žlutá barva – away) online tlumočení, i když tam žádný tlumočník není. Například o víkendu tlumočíme na Skype appnonlinetlumoceni123, ale vy můžete vidět jako zapnutý i Skype appnonlinetlumoceni1 nebo 2 nebo 3 nebo pohotovost.  S touto chybou my nemůžeme nic dělat, není na naší straně. Pokud chcete využít službu online tlumočení, můžete si v rozpisu služeb online tlumočení http://www.tichysvet.cz/rozpis-sluzeb zkontrolovat, jaký skype je pro tlumočení zapnutý.  Pokud budete psát zprávu na skype, který není zapnutý (ale kvůli chybě Skype vypadá, že je zapnutý – žlutá barva), tlumočník vám neodpoví, protože tam není.

Doporučujeme vám používat pro tlumočení aplikaci Tichá linka (www.tichalinka.cz), která byla vytvořena specielně pro online tlumočení . V aplikaci Tichá linka si můžete vytvořit požadavek na tlumočení  nebo přepis na přesný čas, anebo bez rezervace.

Děkujeme, tým online tlumočníků

Video ve znakovém jazyce:
https://youtu.be/Us2b3YX9JQY

Vážení klienti online tlumočení Tiché linky,

v neděli 11. 12. 2016 bude z provozních důvodů zajištěno online tlumočení Tiché linky od 9 do 17 hod. pouze POHOTOVOST (Tichá linka a Skype). Stále se snažíme zlepšovat naše služby a pracujeme na tom, abychom Vám poskytovali co nejkvalitnější tlumočení. Proto se naši tlumočníci v tomto termínu zúčastní školení tlumočníků pro neslyšící.

Pohotovost Tiché linky můžou neslyšící používat, pouze pokud NUTNĚ potřebují! Například: nehoda, policie, nemoc, porod, havárie plynu nebo elektřiny, děti nepřišly domů apod.

Upozornění: Pohotovost je pouze v aplikaci Tichá linka (www.tichalinka.czSKYPE. ID: appnpohotovost.

Tým online tlumočníků Tiché linky

Změna otevírací doby 15. 10. 2016

Vážení klienti online tlumočení Tiché linky,

v sobotu 15. 10. 2016 bude z provozních důvodů zajištěno online tlumočení Tiché linky od 10 do 19 hod. pouze POHOTOVOST (Tichá linka a Skype). Stále se snažíme zlepšovat naše služby a pracujeme na tom, abychom Vám poskytovali co nejkvalitnější tlumočení. Proto se naši tlumočníci v tomto termínu zúčastní celostátního setkání tlumočníků pro neslyšící.

Pohotovost Tiché linky můžou neslyšící používat, pouze pokud NUTNĚ potřebují! Například: nehoda, policie, nemoc, porod, havárie plynu nebo elektřiny, děti nepřišly domů apod.

 

Upozornění: Pohotovost je pouze v aplikaci Tichá linka (www.tichalinka.czSKYPE. ID: appnpohotovost.

Tým online tlumočníků Tiché linky

Otevírací doba během státních svátků

Vážení klienti online tlumočení a Tiché linky,

blíží se státní svátky 28.9., 28.10. a 17.11.  a období vánočních svátků. V tyto dny,  kdy je v České republice státní svátek, bude online tlumočení na Skype, Oovoo i Tiché lince od 7 hod do 22 hod pouze POHOTOVOST. Pohotovost znamená, že můžete volat telefonní čísla rychlé záchranné služby, policie a hasičů (155, 158, 155).  Tlumočníka můžete kontaktovat samozřejmě i v případě, že se objeví náhlý vážný problém, který nemůže počkat do zítra. Např. dítě nepřišlo domů a chcete volat kamarádům, jestli je u nich doma, prasklo vám vodovodní potrubí a potřebujete hned instalatéra, zabouchli jste doma klíče a potřebujete zámečníka.

 

Na Skype a Oovoo je ID appnpohotovost. V aplikaci Tichá linka kliknete na POHOTOVOST.

Od září 2016  tedy bude online tlumočení POHOTOVOST od 7 do 22 hod (celý den) vždy, když bude státní svátek.

Děkujeme a přejeme vám krásný podzim.

Tým Tiché linky

Tichá linka v novém kabátě

Tichá linka je služba obecně prospěšné společnosti Tichý svět, která umožňuje neslyšícím telefonovat. Od 30. září organizace naplno rozjíždí nový systém spojení s linkou, a to prostřednictvím webové aplikace www.tichalinka.cz

Aplikace, kterou Tichý svět vytvořil za přispění Nadace Vodafone v roce 2014, představuje technické zdokonalení linky a umožňuje postupně vylepšovat její funkce. Usnadňuje práci tlumočníků a přepisovatelů, ulehčuje statistické zpracování hovorů na Tiché lince.

Podstatou Tiché linky je online tlumočení do znakového jazyka a online přepis mluvené řeči do textu, a to tzv. „na dálku“. Tlumočníka a přepisovatele mohou klienti se sluchovým postižením využívat i z druhého konce republiky prostřednictvím internetu, linka tudíž řeší i problém nedostatku pracovníků v terénních službách.

Zkušební provoz linky v podobě online tlumočnické služby byl zahájen v říjnu 2008. Od 1. prosince 2010 funguje linka nonstop, 24 hodin denně, a je pro neslyšící zdarma. V roce 2014 se k této službě přidal online přepis mluvené řeči, a tak se Tichá linka stala komplexní službou pro osoby se sluchovým postižením. V současné době se na ní střídá 14 tlumočníků znakového jazyka, kteří ročně přetlumočí přes 25 tisíc situací, a pět přepisovatelů.

Do konce roku 2016 bude současně s novou webovou aplikací fungovat možnost připojení přes Skype a ooVoo (přes ně byla provozována služba od zahájení provozu linky), aby si klienti mohli přivyknout na nový systém. Od ledna 2017 bude linka dostupná pouze přes webovou aplikaci. Aplikace se spouští na stránkách www.tichalinka.cz, je tedy nutné mít kvalitní internetové připojení (wifi, síť LTE, 3G).

Tichou linku využívají také neslyšící ve více než stovce nemocnic ČR, do kterých Tichý svět zapůjčil tablety pro možnost bezbariérové komunikace s lékaři. Linka je dostupná i na některých úřadech a v knihovnách.

Pro konzultaci technických informací, dotazy a vzkazy bude sloužit e-mail: tichalinka@tichysvet.cz, na který lze posílat dotazy či vzkazy v českém nebo znakovém jazyce.