Nahoru

Návod na použití

Po zadání www.tichalinka.cz se dostanete na hlavní stranu, na které si také můžete přečíst informace o projektu a službě a zaregistrovat se. Zadejte „Registrace“ vpravo nahoře.

Registrace

 

Pokud jste v aplikaci poprvé, musíte se zaregistrovat. Při registraci zadáváte veškeré informace o sobě (jméno, datum narození, trvalé bydliště apod.), důležité je zadat také číslo mobilního telefonu, na které se budou odesílat automaticky SMS upozorňující na začátky tlumočení, blokace apod. Zadáváte také e-mailovou adresu, kterou aktuálně používáte. Tuto e-mailovou adresu a heslo budete zadávat při přihlašování do aplikace. Položky označené hvězdičkou jsou povinné, před zadáním „Registrovat“ musíte označit „Souhlasím s podmínkami služby“ (viz Podmínky služby).

 

 

Přihlášení

 

Na hlavní straně www.tichalinka.cz si vyberte službu, kterou chcete využívat – online přepis nebo online tlumočení.

Dostanete se na přihlašovací stranu.

Zde zadejte přihlašovací jméno, to znamená e-mail; a heslo, které jste zadali při registraci. Po kliknutí na „Přihlásit se trvale“, budete trvale přihlášeni k aplikaci na zařízení. Tato funkce se doporučuje pouze tehdy, pracujete-li jen na svém zařízení.

Pokud se Vám nepodaří se přihlásit, zkontrolujte si, zda zadáváte správně své přihlašovací údaje. Pokud jste zapomněli heslo, klikněte na „Zapomenuté heslo“ a heslo Vám bude odesláno na e-mail.

 

SOS Pohotovost

 

Pohotovost lze využít jen v nutných případech (nehoda, potřebujete zavolat sanitku, děti nepřišly domů apod.) a lze jej volit i bez přihlášení do aplikace. Na hlavní straně www.tichalinka.cz si vyberete službu online přepisu nebo online tlumočení, poté si vyberete druh služby a na přihlašovací straně si zvolíte Nouzové volání. Nouzové volání lze využít i v případě, že jste blokovaní.

 

 

 

 

Spojení s přepisovatelem

15 minut před začátkem služby Vám přijde na mobilní telefon SMS zpráva upozorňující Vás na to, abyste se v daný čas připravili k přepisu, to znamená, abyste se přihlásili do aplikace.  Přepisovatel přijetím požadavku (v daný čas) vyšle SMS, na základě které Vás informuje o zahájení přepisu. Pokud do jedné minuty po přijetí SMS nezareagujete, tlumočník se bude věnovat dalším požadavkům a Vám pošle novou SMS o tom, že prošla doba pro spojení. Až budete u Vašeho zařízení, můžete vytvořit nový požadavek s poznámkou v názvu o tom, že jde o druhé spojení. Pokud volaný neodpovídá, je možné opakovat volání, např. za deset minut nebo za půl hodiny. Poté je možné vytvořit nový požadavek bez rezervace nebo s rezervací na konkrétní čas. Přepisovatel s Vámi v daný čas zahájí chat.

Přepis online probíhá formou chatu mezi přepisovatelem a Vámi. Nejprve se s přepisovatelem domluvíte na podrobnostech k telefonnímu hovoru, přepisovatel vytočí číslo volaného a to, co bude volaný říkat, Vám zobrazí s barevně odlišeným označením @lékař, @úřad apod. (viz obrázek výše).

Po ukončení hovoru přepisovatel ukončí službu. Vy můžete opustit práci v aplikaci, nebo v ní zůstat a pracovat dál – upravovat staré nebo zadávat nové požadavky.

Pokud při telefonickém hovoru neslyšící neodpovídá, může přepisovatel považovat hovor za ukončený a požadavek zavře.

 

Blokace služby

Pokud opakovaně nedodržujete pravidla stanovená v podmínkách služby, nebo klient bude jiným způsobem porušovat podmínky služby nebo pravidla slušného chování, může tlumočník/přepisovatel klienta napomenout. Pokud se bude zneužití znovu opakovat, zablokuje klientův účet na 3 měsíce. Dle závažnosti může tlumočník/přepisovatel zvolit i delší dobu blokace. Během blokace nemůže klient službu využívat, služba pro pohotovost je však stále k dispozici.

 

 

 

Ukázka online tlumočení

 

 

 

 

 

 

 

Ukázka online přepisu