Aktuality

Máme pro vás zásadní úpravy a novinky ve službě Online přepis. Od listopadu je např. možné využít zvukové spojení přímo přes mikrofon daného zařízení, skrze které je přepis zajišťován (když bude chtít přepis využít třeba rodina, která navštíví ohluchlého seniora, nemusí se s přepisovatelkou spojovat přes telefonní hovor, jako tomu bylo doteď). Nově si v Online přepisu můžete také třeba zvětšit písmo anebo si poslat celý přepis po skončení spojení na svůj mail. Vše je shrnuto v přiloženém videu.

Vážení a milí klienti online tlumočení Tiché linky,

ve středu 10.11.2021 16:00 - 20:00 bude z provozních důvodů zajištěno online tlumočení Tiché linky pouze v režimu SOS POHOTOVOST (Tichá linka a Skype). Od 20:00 do 22:00 bude poté klasicky zapnutá linka 123. Stále se snažíme zlepšovat naše služby a pracujeme na tom, abychom Vám poskytovali co nejkvalitnější tlumočení. Proto se všichni naši tlumočníci v tomto termínu zúčastní tlumočnické porady.

Pohotovost Tiché linky můžou neslyšící používat, pouze pokud NUTNĚ potřebují! Například: nehoda, policie, nemoc, porod, havárie plynu nebo elektřiny, děti nepřišly domů apod.

Tým online tlumočníků Tiché linky Vám děkuje za pochopení a Vaši podporu

Vážení klienti Tiché linky,

máme pro vás doporučení týkající se večerních spojení s našimi tlumočnicemi. Ve večerních hodinách je k dispozici na Tiché lince vždy jen jedna tlumočnice. V případě, že si zadáte požadavek na dlouhý hovor či dlouhý překlad (např. 20–30 minut), může se stát, že ostatní klienti budou muset na svůj hovor stejnou dobu čekat.

Pro tlumočnice je navíc velmi náročné, pokud chcete večer přeložit dlouhý a odbornější text (dopis z úřadu, od právníka, atd.), nebo když chcete takový text napsat od tlumočnic podle vašeho projevu ve znakovém jazyce. I když je pro vás Tichá linka otevřena do 22:00, prosíme, abyste si zadávali delší a náročnější překlady přes den, kdy je tlumočnic k dispozici mnohem více.

Rovněž nabízíme možnost objednat si extra tlumočníka, který se Vám bude věnovat déle než 20 minut. Pokud tedy máte například delší dopis, který potřebujete přeložit, můžete poptat tlumočení ZDE.

Věděli jste, že ve Fakultní nemocnici v Motole je k dispozici Tichá linka hned na 3 odděleních? Tablety s tlumočením či přepisem jsou k dispozici na plicním oddělení, na urgentním dětském oddělení a na urgentním oddělení pro dospělé.

Informace o dalších místech, kde je Tichá linka k dispozici, můžete sledovat na Facebooku Tiché linky.

Jak zajistit, aby Tichá linka byla co nejefektivnější službou? Podívejte se na náš souhrn pravidel. Jejich dodržováním můžete přispět k bezproblémovému spojení.

 

Pokud se vám nepovedlo zajistit tlumočníka pro návštěvu úřadu, lékaře nebo jiného jednání, můžete využít online tlumočení. Jaká pravidla online tlumočení platí při osobním rozhovoru, se podívejte v následujícím videu.

Pozor! Apple (iPhone, iPad) umožňuje přenos videa pouze přes internetový prohlížeč Safari nebo mobilní aplikaci Tichá linka. Pokud tedy využíváte Tichou linku na iPhone/iPad, použijte Safari nebo mobilní aplikaci. Video uvnitř.

Pokud používáte prohlížeč Google Chrome, otevřete si Tichou linku. Na mobilu/tabletu vyjede okno a zeptá se, jestli chcete Tichou linku přidat na plochu. Potvrďte a je to, ikonu máte na ploše. Na notebooku/počítači stačí kliknout na znaménko + v adresním řádku (www). Funguje to stejně jako aplikace, ale není to aplikace. Video uvnitř.

Tichá linka - Průběh hovoru

Stáhněte si zdarma mobilní aplikaci

a mějte Tichou linku po ruce kdekoliv